روی پل دخترکی بی پاست

روی پل دخترکی بی پاست

ﻣﻦ ﺑﻪ ﺧﻮﺩﮐﺎﺭ ﮔﺮﺍﻥﻗﯿﻤﺖ ﺭﻭﯼ ﻣﯿﺰﻡ ﺑﺮﺍﯼ ﺟﻠﺴﺎﺕ ﻣﻬﻢ، ﻭﺍﺑﺴﺘﻪﺍﻡ. ﺍﻣﺎ ﺑﻪ ﺟﻌﺒﻪﯼ ﺁﺑﺮﻧﮓ ﺑﯽﺧﺎﺻﯿﺘﯽ ﮐﻪ ﯾﺎﺩﮔﺎﺭ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﮐﻮﺩﮐﯿﻢ ﺍﺳﺖ ﺩﻟﺒﺴﺘﻪ.
ﻭﺍﺑﺴﺘﮕﯽﻫﺎ ﺭﺍ
ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻭ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻭ ﻭﺍﻟﺪﯾﻦ ﻣﯽﺁﻣﻮﺯﻧﺪ ﻭ ﭘﺮﻭﺭﺵ ﻣﯿﺪﻫﻨﺪ،
ﺍﻣﺎ ﺩﻟﺒﺴﺘﮕﯽﻫﺎ ﺍﻧﻌﮑﺎﺱ "ﺧﻮﺩ ﻭﺍقعی من" ﻫﺴﺘﻨﺪ...

محمدرضا شعبانعلی



مهر،بوی معلم زندگی می دهد

سه شنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۳۰ ق.ظ
یه معلمی داشتم که چهار سال کارشناسیش رو از طریق بسیج گذرونده بود و دو سال ارشدش رو هم ادبیات خونده بود، وقتی فهمیدم گیج شده بودم چطوری آخه خب مگه میشه؟ اصلا با ایشون اوضاعی داشتیم ... نمره میداد کیلویی هزار هزار... بلد بودی یه بیست گنده میذاشت جلو اسمت بلد نبودی یه دونه صفر میذاشت..اون هم چه صفری! مثلا یکی از بچه های کلاس گفتش که مهمون داشتیم و نتونستم درس بخونم بعد خانوم می گفت باشه صفر میذارم منتها موجه!!حالا صفر موجه که می گفت ما از خنده ریسه می رفتیم..آخه صفر چیه که باز موجهش باشه؟؟؟ مثلا معنی حتی یه دونه شعر ادبیات هم بلد نبودن و از روی کتاب کمک درسی  فرط فرط دیکته می کرد و ما تند تند می نوشتیم..جالب تر اینکه کارهای بسیج به ایشون واگذار شده بود و ایشون هم با کمال میل به عهدش گرفته بود.. فعالیت هایی که جزِ فعالیت های بسیج شناخته می شد عبارت بودن از:
حلیم دادن در روزهای محرم،تمیز کردن انباری مدرسه،پول دادن برای آب و برق مدرسه!!! حالا فعالیت بسیجی چی بود این وسط..خدا میدونه.فعالیت بسیجی لااقل یه ته ماندهِ فرهنگی،دینی،سیاسی می داشت... حداقل یه قرار کتابخونی،برگزاری سرود وجشن باشه،تاتر اجرا کنیم ...حالا این وسط یه حلیم تو محرم هم بدیم که چه بهتر نه این که فقط یه حلیم دادیم نمرهِ فعال بسیجی بگیریم..میومد کارت فعال بودن بسیج رو برات صادر می کرد اون هم چه کارتی!!بدون این که خودت بدونی عکست به همراه کارت و مهره فعال بودنت برات دست تکون می دادن..خب چون ایشون حالا با پارتی نیومده بودن اما خداییش شایستگی معلم بودن درس ادبیات رو نداشتن و کلاس سوم انسانی رو سوم حیوانی صدا می زدن خانواده ها مون بسیج شدن و انقد رفتن و اومدن که بالاخره ایشون از سوم دبیرستان به سوم راهنمایی نزول کردن ...

+امیدوارم هرجا هستن موفق باشن.

نظرات  (۲۴)

۱۶ شهریور ۹۵ ، ۰۰:۳۶ سیّد محمّد جعاوله
ممنونم
پاسخ:
 خواهش می کنم، بابت؟
اینطور معلمایی رو دوس دارم :)))

:: ماهم امیدواریم...
پاسخ:
 شوخی می کنی جانم ...مگه چه ویژگی  هایی دارن که دوسشون داری!!!
۱۶ شهریور ۹۵ ، ۰۱:۴۷ دخترمهتاب ...
خداحفظشون کنه
پاسخ:
عزیزم ایشالا که همین طوریه اما ایشون یه جاهایی باید یه چیزایی رو یاد بگیرن
ایشون هم حقش نبود که ادبیات درس بدن سطح درس دادنشون همون دوره ی راهنمایی بود اون هم نه ادبیات :)
از اول مهر یکم بدم میومد همبشه
پاسخ:
من هم مخصوصا وقتی که مدرسم عوض می شد و کسی باهام دوست نمی شد
هههه از این دست معلما خیلی داشتم خیلی مثل معلم فیزیکمون دلم از دستشون خونه
پاسخ:
اصن هیچوقت از ذهن آدم محو نمی شن ههه
ان شاءالله که غم آخرم باشه....
پاسخ:
انشالا:)
البته من فقط برای اون معلمایی امیدوارم که واقعا دوسدار علم و علم آموزی هستن...
پاسخ:
بعله این هم درسته
۱۶ شهریور ۹۵ ، ۰۹:۴۶ زینـب خــآنم
اصلا بوی مهر واسم دوست داشتنی نیست !!! والا خب :/
پاسخ:
برا منم :)
هی وای من چوب معلم بد رو خوردم دقیقا سال سوم دبیرستان درس فیزیک و امتحان نهایی...
خخخ فعالیت های بسیج مدارس خیلی باحاله.کلا یه کارهای الکی بهت میدن بعد میگن فعالیت بسیجیه هر چند وضعیت ما چندان هم بد نبود برنامه اجرا می کردیم،گاهی گلزار شهدا و شهدای گمنام می رفتیم و ...
پست قشنگی بود.ممنون
یاعلی
پاسخ:
فک کن اینایی که گفتی برای ما نمره پرورشی به حساب میومد:)
خدای من  :| 

این جور آدمها که با رابطه و بدون صلاحیت ، حای معلمهای متخصص و تحصیل کرده رو می گیرند متاسفانه در نظام آموزشی ما کم نیستند .. 


پاسخ:
آخه حالا بلد باشن غمی نیس... در حد ابتدایی ان والا خب
عجب معلمی!
صفر موجه :-/
پاسخ:
:)))))))))موجه!!
(: نمره دادن کیلویی عالیه ک والا
پاسخ:
ولی من متنفرم چون حق بقیه زایع میشه
مهر بوی جوراب میده ولی :•|
پاسخ:
جوراب م خوبه بوی صمیمیت داره
۱۶ شهریور ۹۵ ، ۱۲:۰۶ پریســآتیـــس (:
چی بگم واقعا !!

واقعا آزار دهنده هست برام، ڪسی ڪه شایستگی بودن در پستی رو نداره و در اونجا میمونه و جای با صلاحیت ها رو میگیره
پاسخ:
من هیچوقت اون معلم رو فراموش نمی کنم هیچوقت

در مورد معلمتون نظری ندارم...

اما کلاً صحیحش اینه که معلم ها رو با آزمون برای مقاطع  مختلف گزینش کنن...

هر کس بر اساس شایستگیش انتخاب بشه...

پاسخ:
ایشون با پارتی نیومده بود اما با آزمون هم نیومده بود...چطوری اومده بود الله و اعلم
۱۶ شهریور ۹۵ ، ۱۳:۰۰ مهرداد طارقلی
عجب....
پاسخ:
تعجب داره!
:))
دلم برای مدرسه تنگ شد
واقعا هرکی یه معلم این تیپی داشته فکر کنم
من که حرص میخوردم فقط
بقیه میخندیدن
حالا ما تو دانشگاه هم یه استاد خانوم داشتیم یه ترم که میگفتن به خاطر چهره زیبایی که داشته استاد شده :))‌
پاسخ:
ینی با پارتی...؟؟؟؟ به خاطر چهره زیباش...؟ یا تو آزمون و استخدام به خاطر زیباییش؟؟؟یا خدا این دیگه چه مدلیش بود!
راستی سلام :)‌
پاسخ:
سلام علیکم:)
۱۶ شهریور ۹۵ ، ۱۶:۰۱ هانیه شالباف
ایشون بنده‌ی خاصِ خدا بودن فکرکنم :|
پاسخ:
خخخخ شاید از کجا معلوم که وقعا دیدی، بودن
مام چوب این معلمای بی اطلاع رو خودیم
متاسفانه..
پاسخ:
هعی چی بگم..همش تقصیر ...چی بگم والا
جالب بود.البته انسانی ها رو همه جا حیوانی ها صدا می کنند.خخخخ
پاسخ:
جدا؟من فک کردم فقط ما رو صدا میز نن...
منم از این دسته معلما زیاد داشتم :{
خداروشکر که دیگه تموم شد 
پاسخ:
آره واقعا خداروشکر
وای نه :(
من احتمال 70درصد معلم میشم :/
اصن ندوس :|
فک کن .. اوموقع بوی مهر شنفتنی میشه هااا
پاسخ:
مبارک باشه خانوم معلم:)
شما خوب باش مثه ایشون صفر موجه نذاریا
۱۹ شهریور ۹۵ ، ۲۱:۵۹ بنیامین بیضایی
یه چیز در مورد بسیج
واقعا جای فعالیت فرهنگی مناسب در خیلی از پایگاه ها و مدارس خالیه
پاسخ:
خیلی ..

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">